Aanpak
Vanuit rust en observatie kan ik onderwijsmensen prikkelen in de beweging die ze willen maken. Hierbij is wederkerigheid een sleutelwoord. Met mijn eigen leerhonger leer ik zelf dagelijks van anderen. In coaching gaan we zo samen op zoek naar kansen en mogelijkheden om eigen waarden en kracht te (her)ontdekken. In de ruim 30 jaar ervaring in het onderwijsveld heb ik mijn eigen gedrevenheid als krachtige motor in balans leren brengen met de rust om zaken te ordenen. Hierdoor wil ik in alle eerlijkheid kwetsbaar zijn in mijn werk en zo helder aangeven als ik zaken (nog) niet beheers.
Quote
"There’s a crack in everything, that’s how the light gets in." (Leonard Cohen)
Mijn activiteiten
Als onderwijsmens ben ik graag bezig met de praktijk. De onderwijspraktijk in de brede setting van het PO. Als leerkringbegeleider werk ik aan de verbinding tussen theorie en praktijk rondom het schoolleidersvak. Naast het werk voor Penta Nova werk ik in scholen aan de stevige basis van het spelend leren in de groepen 1-3, thematisch werken vanuit leerlijnen en de vorming van toekomstige leerkrachten via stage begeleiding en supervisie.
Mijn expertise
Een rijke en brede ervaring vanuit het vak van leerkracht en het werken als locatiedirecteur in meerdere basisscholen. Vanuit mijn ervaring als schoolleider geloof ik in de ontwikkelkracht van de school en het team. Vanuit doelgerichtheid, verbinding met de mensen en de focus op de visie wil ik teams hun eigen ontwikkelkracht laten (her) vinden en gebruiken. Dit oa. doordat ik weet hoe het voelt om vanuit de inspectie het stempel “zwakke” school te krijgen. Of hoe het is om als scholen te moeten fuseren door dalende leerlingaantallen.