
Aanpak
In mijn werk als onderwijsadviseur, coach en docent probeer ik de leraren, schoolleiders en studenten die ik begeleid, te stimuleren om te groeien in zelfkennis. Wil je van betekenis zijn voor de mensen met wie je samenwerkt of de organisatie waaraan je bent verbonden, dan is het in mijn optiek noodzakelijk dat je weet wie je bent: wat weet ik; wat kan ik, wat wil ik en wie ben ik. En dan kom je als vanzelf op diepere lagen, zoals drijfveren, overtuigingen en waarden.
Ik probeer in mijn werk zelf ook vanuit waarden te werken. Mijn christelijke geloofsovertuiging bezielt die waarden zodat het geen abstracte principes zijn, maar levende begrippen, zoals volharding (volhouden ook als het tegenzit), vergevingsgezindheid (iedereen verdient altijd een tweede kans) en vriendschap (je hebt een ander nodig om te worden wie je bent - en de ander jou).
Mijn activiteiten
Ik ben neerlandicus en ruim veertig jaar leraar en schoolleider in het voortgezet onderwijs geweest. Momenteel ben ik onderwijsadviseur en (team)coach bij Driestar educatief en als opleidingsleider en kerndocent verbonden aan Penta Nova. Ik ben ook onderzoeker bij het lectoraat van Penta Nova, waar ik mij vooral richt op de vraag hoe scholen hun waarden kunnen inzetten om hun missie en visie te verwezenlijken.
Mijn expertise
Motivatie
Activerende didactiek & Samenwerkend leren
Communicatie
Praktijkonderzoek